Araknofobi


Araknofobi = rädsla för spindlar och det är just det jag lider av. De vidriga varelserna ger mig rysningar över hela kroppen bara jag tänker på dem. Härom natten hade jag en av mina återkommande mardrömmar i vilken spindlar spelar huvudrollen - massvis av spindlar!
Jag har haft de här mardrömmarna sedan jag var liten och de kommer med ett par års mellanrum. Vanligtvis brukar jag drömma att hela sängen kryllar av de vidriga odjuren och att de kryper över hela min kropp med sina äckliga, håriga ben men den här gången anföll dom från taket istället. De regnade ner i håret på mig och kröp in överallt. Det var fruktansvärt! Jag vaknade upp helt kallsvettig och gråtandes av skräck!
Men det fick mig att fundera. Kanske borde jag testa att bota min rädsla? Det finns ju massa olika metoder. En av dem går ut på att man sakta vänjer sig vid sin fobi, genom att först titta på en bild av en spindel, sedan titta på den i en burk och sista steget är att ha den i handen! Detta ska naturligtvis ske hos någon som är utbildad, men jag började lite smått hemma med att titta på bilder av spindlar på google och det bara kröp över hela kroppen på mig. Men jag stålsatte mig och tillslut lyckades jag faktiskt avbilda min fiende nr 1 -stor husspindel- i mitt skissblock! Nyttig övning, men rädslan är fortfarande lika stark :P



 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ne fy f*n Elina!!! Jag var tvungen att skrolla bort bilderna för att kunna vara kvar på sidan och läsa. Skit vad verkliga de ser ut och jag är lika rädd som du. Bläääää. Har också återkommande mardrömmar men inte alltid samma. Sluta måla så verklighetstroget;)

2012-05-16 @ 21:59:12
Postat av: ADARAS.se

Wow vad snyggt!!!

2012-05-20 @ 01:57:45
URL: http://adaras.se
Postat av: Elina

Tack! :)

2012-05-20 @ 10:58:47
URL: http://elinajohanzon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0