till det som är vackert

Idag har jag laddat batterierna hos personer jag tycker om så mycket att det nästan gör ont. Deras öppenhet, generositet och omtanke gör mig alltid lika rörd inombords och jag åker alltid därifrån med ett leende på läpparna och med värme i hjärtat; personer som gör livet värt att leva helt enkelt.
 
Den här helgen har också innehållit många reflektioner över saker och ting i min tillvaro. Jag har alltid varit en grubblare och det har inte direkt blivit bättre med åren. Däremot har jag funnit en helt ny förmåga till självinsikt som jag är riktigt stolt över. Har börjat ta itu med och möta några av mina rädslor och istället för att dra mig undan och fly från problemen, försöker jag nu i små, små steg att konfrontera dem och förhoppningsvis lösa dem i slutändan. Och även om jag misslyckas vissa gånger så kan jag finna styrka i att jag i alla fall har försökt.
 
Tyvärr har mina grubblerier sugit all energi från min kreativa ådra, så det har inte blivit något skapande alls. Hoppas det blir ändring på det för jag tror jag skulle må bra av att ventilera lite känslor från min överbelastade hjärna :)
 
Före detta hallon med citronkesella, hos några av dom bästa.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0