drömmarnas plats

Tänk att jag har passerat den här muren hundratals gånger utan att egentligen ha reflekterat över den. Visst har jag noterat de små plattorna med text, men endast flyktigt tänkt att det bara var meningslöst kludder och att det vore slöseri med tid att stanna och läsa dem.
Igår var annorlunda. När jag den här gången slängde ett öga på muren var det som om något drog mig tillbaka och höll mig kvar. Min blick fångade ett budskap på en av plattorna och sedan var jag fast. Jag stod säkert och läste i en halvtimme; helt tagen och fascinerad! Vill uppmana alla som inte har lagt märke till den här fantastiska muren att ta sig tid att stanna och läsa. Man blir verkligen berörd av alla tankar, drömmar och förhoppningar som människor har delat med sig av. Här finns både glädje, sorg och reflektioner över världen. Vackert, hoppfyllt, stärkande och skört på samma gång.
Tyvärr hade informationsskylten om verket blekts så pass att det knappt gick att läsa vad det stod, men installationen kallas för "drömmarnas plats" och jag tycker det är upplyftande att även om syftet har bleknat, så finns alla drömmar lika tydligt kvar.
 
Stångån, Hamngatan i Linköping 58°24.727′N 15°37.839′O
hoppas att åtminstone några av drömmarna har slagit in...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0