vintergranar

Sitter och tänker tillbaka på den vargavinter som var förra året och blir lite smått nostalgisk. Jag vet att jag tyckte det var helt vidrigt varje morgon när man skulle plöja igenom 50kg snö för att hitta sin bil och tvingades matcha nyårsklänningen med goretexkängor istället för pumps, men oj så vackert det var! Gnistrande vitt så långt ögat kunde nå och glimmande rimfrost på minsta kvist. Jag drömmer om barndomens vinterlycka och vill dricka rykande varm choklad och grilla korv på pinne jag täljt själv. Den ena delen har jag faktiskt gjort ikväll; druckit varm choklad. Men bekväm som jag är åtnjöt jag den under en filt i tv-soffan. Det var rätt gött det också ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0