Svensson

Igår blev det taco-fredag här hemma! Ville dock göra det lite roligare så jag bjöd på tacolåda istället för vanlig traditionell tacos. Efter önskemål ska jag försöka bli bättre på att lägga ut recepten på det jag lagar, så här kommer nu det första:


Tacolåda

500g köttfärs
1 gul lök
1 paprika
2 vitlöksklyftor
1 påse tacokrydda
1 burk krossade tomater
2 dl crème fraiche
1 pkt philadelphiaost (200g)
½ purjolök
3 dl riven ost


Hacka löken och paprikan och bryn tillsammans med köttfärsen. Pressa i vitlöksklyftorna och låt dem fräsa med en stund. Tillsätt påsen med tacokrydda och burken med krossade tomater och låt sjuda i ca 10 min.
Blanda samman crème fraichen och philadelphiaosten. Lägg blandningen i en smord, ugnssäker form och häll sedan köttfärsröran över. Strö över skuren purjolök och den rivna osten.
Grädda i ugnen i 225 grader ca 15 min.
Servera med tacochips och en god sallad.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0