I sagornas värld


Jag har fortfarande ingen inspiration till att plocka fram akrylfärgerna, så ni får hålla till godo med ytterligare en skiss i blyerts. Det blev en grip denna gång. Vet att jag har gjort tappra försök tidigare, bland annat i en form av "monsterbok" som jag satt och pulade med i 9-10årsåldern. Det var en slags lexikon över alla kända (och okända med för den delen) monster, demoner och drakar. Jag minns att bla hydra, Medusa, harpya, lindorm, vampyr, balrog, någon slags trehövdad hund och en mängd olika sjöodjur och drakar fanns beskrivna där i. Alla var noggrant avbildade och namngivna, samt hade en tillhörande text med fakta. Det vore kul om den där boken finns kvar nån stans. Jag kanske skulle ta mig en titt i gömmorna nere i mammas källare. Man vet aldrig vad man kan hitta där! :)

Jag saknar barndomens värld ibland. Det fanns liksom inga gränser eller krav på den tiden. Bara fantasin satte stopp för vad som var möjligt, och på den tiden var den oändlig! Jag ska jobba på det; att bejaka mitt inre barn lite mer. Nu menar jag inte att jag tänker gå ut och leka i sandlådan, men jag tror att det vore nyttigt att lossa lite på "vuxenlivets" bojor då och då och inte vara så förbannad cynisk hela tiden. Att våga drömma och leka loss lite mer i tanken. Livet är fullt av motgångar, krav och bitter realism som det är, så borde vi då inte få unna oss lyxen att fly bort en stund och koppla av i en värld, formad helt efter våra egna regler och önskemål? Jag tycker det! Dagdröm mer är mitt råd idag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0