another point of view



Min första helt abstrakta tavla! Det var roligare än jag trodde att måla på det här sättet. Man får ut känslor på ett helt nytt sätt när man inte behöver fokusera på ett konkret motiv. Skulle vara roligt att göra en riktigt stor tavla med bara en massa härliga färger och former. Något som är tråkigt är att när jag fotar så blir färgerna ibland inte alls lika vackra på bilden som de är i verkligheten. Den här tavlan måste man se "live" för att kunna ge en rättvis bedömning. Färgerna är mycket mer harmoniska och inte alls lika dova och "grå" i verkligheten.







Kommentarer
Postat av: patrik ( packe )

Grymt häftigt, blir alltid lika imponerad av de du gör! Härligt att du kan få ur känslor o allt genom det du gör. Var håller du till när du målar? hemma eller hyr du något ställe?



Ha de bäst!

/P

2012-04-04 @ 19:02:52
URL: http://patrikpettersson.se
Postat av: Elina

Taaack!! :D

Ja, jag är så himla glad att jag har konsten. Det är verkligen en form av terapi för mig.

Sysslar du inget med musik längre? Det är ju också ett fantastiskt bra sätt att få ur sig en massa som ligger uppdämt inuti. Du har ju talang dessutom! :)



Jag håller till hemma i vardagsrummet när jag målar, men det är inte optimalt direkt... Jag försöker täcka in golvet och så med plast, men har lyckats skvätta ner både datorn och väggarna (golvet också, trots plasten) när jag håller på, så det hämmar mig lite i mitt skapande att behöva vara så försiktig och rädd att kladda ner. Drömmen är ju att få ha en egen ateljé där jag kan skvätta och kladda hur mycket jag vill och bara gå loss!

Någon gång!! :)



Ha det fint du med!

//Elina

2012-04-05 @ 15:44:57
URL: http://elinajohanzon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0