med hopp om vår

Det blir ljusare och ljusare om dagarna och solens ömma smekning mot mina kalla kinder fyller mig med hopp och jag längtar ännu starkare efter den allra bästa årstiden - våren! Det är då jag känner att jag verkligen lever! Livets uppvaknande efter vinterns långa dvala och porlandet av vatten som bryter sig loss ur isens bojor inspirerar mig och ger mig kraft att blicka framåt. Nu vet jag att det säkert är minst två månader kvar tills det blir vår på riktigt, men bara att få känna att solen faktiskt värmer gör mig lite gladare och hoppfull.
Det har dessvärre inte blivit mycket målat de senaste veckorna; har haft för mycket annat att tänka på och det har varken funnits tid eller lust. Hoppas på ändring framöver.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0