"little tweet"


akryl 30x30cm


SÅLD!







Kommentarer
Postat av: Erica

Hej! Hittade din blogg av en slump och jag måste säga att jag gillar verkligen din konst. Den är inspererande! Hur länge har du håll på och målat? Har du tagit kurser eller lärt dig på egen hand? Jag har själv börjat lite smått och vill försöka utveckla mig. Vart får du all din insperation ifrån?:-)

2012-05-09 @ 17:06:31
Postat av: Elina

Hej!

Vad roligt, tack så mycket! :)

Jag har ritat och målat så länge jag kan minnas faktiskt. Den första teckning jag gjorde som liknade något var i 4-årsåldern och sen dess har det bara fortsatt ;) Är mestadels självlärd, men gick Bild och Formlinjen på gymnasiet och det gav väldigt mycket! Man fick bland annat chans att testa på massa nya material och tekniker. Det var där jag kom i kontakt med akrylmåleriet och jag blev fast direkt! :)

Vad roligt att du också målar! Vore kul att få se något alster ;)

Inspiration finns överallt, men det hänger mest på hur inspirerad man känner sig på insidan. Ibland går det månader utan att jag har någon lust eller inspiration alls och ibland bara bubblar det av idéer. Det beror nog mycket på dagsformen och vad som händer runt omkring tror jag. Men ett bra tips är att kolla runt på internet på olika konstbloggar ;) och forum eller hitta något som man mår bra av att göra. Jag tycker väldigt mycket om att åka ut i skogen och bara låta mig omsvepas av lugnet och grönskan ett par timmar och få lite ro i själen.

Kör hårt med ditt måleri nu och skicka gärna över någon bild, alltid kul att se och inspireras av andra konstnärer :)



//Elina

2012-05-11 @ 13:05:17
URL: http://elinajohanzon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0