en riktig soppa

Idag har jag lagat soppa på riktigt för första gången sen jag flyttade hemifrån. Det gick förvånansvärt bra och resultatet blev över förväntan! Jag hittade receptet på Arla.se och tyckte den verkade god och relativt enkel att göra för en novis som jag ;) Bara 275 kcal per portion dessutom!

Kycklingsoppa med curry och äpple



Recept
4 port


Ingredienser

2 kycklingfiléer, ca 250 g
1 äpple
1 gul lök
1 msk curry
1 krm svartpeppar
2 burkar passerade tomater, á 400 g
1 dl vatten
2 ½ dl Kelda matlagningsgrädde
2 grönsaksbuljongtärningar
1 krm socker
½ tsk salt
½ dl hackad persilja




Gör så här:
Strimla kycklingen. Kärna ur och strimla äpplet. Skala och hacka löken.
Fräs allt i smör och curry i en gryta.
Rör i peppar, tomater, vatten, grädde och buljongtärningar.
Låt soppan koka några minuter. Smaksätt med socker och salt.
Strö över persilja.





Kommentarer
Postat av: Johanna

Låter gott!!!

2011-02-08 @ 18:20:50
URL: http://johannaveronewiktorsson.blogg.se/
Postat av: Elina

Den var jätte god! Kan jag verkligen rekommendera! ;)

2011-02-09 @ 14:30:11
URL: http://elinajohanzon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0