Semester 2011

Snart är första veckan av årets semester till ända, och jag känner verkligen att jag har utnyttjat ledigheten till max! Inte på det där hetsiga sättet som det ofta blir; man känner att man ska hinna med så mycket så möjligt och dagarna blir bara en enda stressig gröt av aktiviteter och måsten som man inte hinner med annars. Men så har det tack och lov inte varit denna semester! Jag har verkligen bara tagit det lugnt och njutit till fullo av varenda dag än så länge. Solat och badat som sig bör, gjort små mysiga dagsutflykter och njutit av god mat och dryck på kvällarna, de flesta hemma i trädgården. Utan krav tillsammans med de närmsta :)
Har två veckor till, och jag hoppas att de kommer bli lika underbara.
Fan vad det här gör gott för kropp och själ!

Klassiker: räkmacka och öl




En till klassiker: glass i stora lass på Smultronstället i Söderköping. Mums!



För att smälta glassen lite klättrade vi upp på Ramunderberget efteråt.
Stigen ner strålade samman med kanalbanken och grönskan var slående vacker!



Kvällsmat för två i trädgården. Varma mackor med kantarellstuvning (får tacka mamma så mycket för kantarellerna) och rosévin = livsnjutning på hög nivå!





Jag är riktigt glad för att det finns en så härlig trädgård i anslutning till hyreshuset.
Inte särskilt vanligt, speciellt inte så centralt. Här har vi spenderat många trevliga kvällar och jag hoppas att det blir minst lika många till :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0